Jak sprawdzić pozycjonowanie Google?

Jak sprawdzić pozycjonowanie Google?
20 lipca 2021 0 Comments

Nie trzeba być specjalistą z zakresu marketingu, aby móc stwierdzić, że w sieci trwa wściekły wyścig o możliwie najwyższe pozycje stron internetowych. Właściciele stron internetowych dążą do tego, aby poprawić swoją widoczność- jest to zupełnie normalne, w końcu każdy chciałby zwiększyć ruch na stronie. Może to prowadzić do zwiększenia zysków, a na tym zależy nam w sposób szczególny. Pozycja w Google- co to jest? Jaki wpływ mają frazy kluczowe na sprawdzanie pozycji w Google? Wysoka pozycja w rankingu Google- co nam daje? Jak sprawdzić pozycję strony w Google? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelników.

Pozycja w Google- co to jest?

Zanim rozpoczniemy jakiekolwiek rozważania na temat pozycjonowania Google, w pierwszej kolejności warto skupić się na tym, czym dokładnie pozycja w Google. Jest to miejsce w wynikach wyszukiwania na dane słowo kluczowe, które nosi również miano frazy. Wyszukiwarki przedstawiają nam wyniki w postaci listy stron. Jako ciekawostkę warto przytoczyć, że na sumę wyników z reguły składają się także płatne reklamy, newsy, wyniki z map, grafiki, filmy- jest to uwarunkowane tym, jaki jest rodzaj i forma wpisanej frazy w wyszukiwarce. Jeśli chodzi o pozycję w SERP, to jest ona uzależniona od dużej ilości czynników. Za tworzenie rankingów odpowiada popularny algorytm Google, który dla użytkowników jest niestety tajemnicą. W praktyce oznacza to, że nie znamy wszystkich kryteriów, którymi kieruje się algorytm. Co ciekawe, algorytm jest regularnie uaktualniany i poddawany update-om. W konsekwencji może dojść do przetasowania i zmian w rankingach, natomiast właściciele witryn muszą się główkować co zrobić, aby królować w wyszukiwarce.

Polecamy :

 

Jaki wpływ mają frazy kluczowe na sprawdzanie pozycji w Google?

Wiemy już, czym dokładnie jest pozycja w Google. Warto teraz posiąść nieco informacji na temat tego, jaki wpływ mają frazy kluczowe na sprawdzenie pozycji. Jeśli chcemy w ogóle określić pozycję strony w Google, to w pierwszej kolejności konieczne okaże się ustalenie fraz kluczowych. To enigmatyczne pojęcie kryje pod sobą gasła, które to użytkownicy wyszukiwarek wpisują na stronę. Jeśli dokładnie znamy dane, wówczas możliwe jest określenie pozycji. Przykładowo użycie fraz kluczowych może odnosić się do ogólnych aspektów. Przykładem może być hasło buty. Istnieją również aspekty szczegółowe, wówczas fraza będzie wyglądać przykładowo tak: buty na obcasach. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że frazy kluczowe mogą być zarówno jednowyrazowe, jak i kilkuwyrazowe. Konkurencyjne branże decydują się również na długi ogon, który znany jest również jako „long tail”. Są to znacznie bardziej precyzyjne określenia poszczególnych przedmiotów. Doskonałym przykładem może okazać się „buty na obcasie na bal wieczorowy”. Dzięki temu pozycjonowanie jest jeszcze skuteczniejsze, a dopasowanie do preferencji użytkowników ulega znacznemu poprawieniu.

Zobacz również:

 

Wysoka pozycja w rankingu Google- co nam daje?

Niewiele osób dostrzega zalety wysokiej pozycji w rankingu Google. Batalia o najwyższe pozycje trwa niemalże przez cały czas. Jest jednak o co walczyć, bowiem topowe strony mogą pochwalić się ponadprzeciętnym ruchem na witrynie. Oczywiście wiąże się to bezpośrednio z zarobkami, a także popularnością właściciela. Nie jest tajemnicą, że użytkownicy najczęściej przeglądają wyniki z pierwszej strony. Jest to zupełnie naturalne, że nie chce nam się przeglądać dalszych stron. Najczęściej kojarzą nam się one z niską jakością treści czy też niesprawdzonymi informacjami. Zaskakującą informacją może jednak okazać się, że pierwsza pozycja w wynikach wyszukiwania to nie zawsze największa klikalność. Pomimo wszystko jeśli znajdujemy się na wysokiej pozycji, wówczas prawdopodobieństwo odwiedzenia jej przez ewentualnego użytkownika jest znacznie większe. Dlatego pozycjonowanie Warszawa ma tak ogromne znaczenie i tak wiele osób decyduje się na taki krok.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google?

Skoro wiemy już wszystkie podstawowe kwestie na temat pozycji strony w Google, warto posiąść informacje na temat tego, gdzie nasza witryna się znajduje. Jeśli chcemy mieć pewność, że nasza strona w ogóle pojawia się w wynikach wyszukiwania, wówczas konieczne jest jej zaindeksowanie przez Google. Można to jednak stosunkowo łatwo sprawdzić. Wystarczy wpisać komendę site:naszastrona.pl. Jeśli wyniki będą zawierały nasz adres, wówczas możemy być pewni, że witryna jest zaindeksowana, w konsekwencji możliwe jest sprawdzanie jej pozycji. Alternatywnym rozwiązaniem może okazać się popularne narzędzie Google Serach Console. Wystarczy wykonać kilka kroków, aby uzyskać niezbędne informacje. Nie da się ukryć, że pozycjonowanie stron internetowych w Warszawie https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo/ to bardzo ważna kwestia. Aby sprawdzić pozycję, możemy to dokonać na kilka sposobów: ręczne sprawdzanie, bezpłatne aplikacje, specjalistyczne narzędzia lub narzędzia przeznaczone dla administratorów.